jazykové kurzy -> obsahová náplň

jazykový kurz anglického jazyka – 12. úroveň | B1 | business english 9

Čo sa v tomto jazykovom kurze naučíte:

  • Describe cross-cultural experiences using collocations as for example
    (keep an open mind, read a situation, stay alert...) | meetings - how to report back on research (I get the impression that... I´m a bit wary of...) | tenses review - present, past, future - use tenses appropriately | improve your speaking skills - how to introduce yourself to a group
  • Talk about career paths and choices
    (move on to, keep in with, and broaden your horizons...) | meetings - manage the discussion in a meeting and share ideas (I´ll get on to that in a moment. I know you are keen on it, but...) | express attitudes to the past - third conditional, perfect modals, fixed phrase + past simple or past perfect | how to get your point across
  • Discuss working practices
    (implement, transform, give the option...) | presenting - give a formal presentation ( I´ve divided my talk up into... Just to fill you in on some of the background...) | speculate about future changes - from certain to unlikely | improve speaking skills - show understanding
  • Talk about different kinds of risk
    (predict, minimize, run the risk of, risk-averse/odpor voči riziku) | take part in a teleconference - use of practical phrases (I´d like to draw things to a close. /Rád by som tieto veci už uzavrel.) | reference appropriately - using pronouns | how to establish rapport and show interest in speaking (As a matter of fact, I do smoke.)
  • Talk about team relationships
    (cope with/zaoberať sa niečím, steer clear of/vyhýbať sa, vystríhať sa niečoho, tread carefully/byť opatrný) | negotiating - how to deal with conflict in negotiations (Would I be right in thinking ....? Let´s try not to get personal here.) | add emphasis appropriately - using fronting (to, čo chceme zdôrazniť bude na začiatku), cleft sentences (rozdelené vety: It´s ... which), adverbs, and phrases | how to respond to feedback
  • Discuss factors for success
    (look beyond, undergo change, boost earnings...) | meetings - solve problems and brainstorm ideas during meetings (What did you have in mind? I can´t help wondering...) | how to use adverbs to qualify attitudes appropriately (just, actually, only, really, so...) | how to use vague language (neurčitý/nejasný jazyk): I´d say you are on the right track.

Učebný materiál používaný v jazykovom kurze:

  • Business Result Advanced - Student´s book 1-6 lekcia
    Business Result Advanced - Interactive workbook with video
    Pre efektívne štúdium je potrebné, aby každý študent disponoval týmto učebným materiálom. Učebný materiál alebo jeho časti si môžete kúpiť v kancelárii Jazykovej školy VIVEUS.

Osvedčenie o získanom vzdelaní a forma záverečnej skúšky.

Na základe akreditácie Ministerstva školstva SR je úspešnému absolventovi jazykového kurzu vystavené osvedčenie o získanom vzdelaní s celoštátnou platnosťou.
Osvedčenie o získanom vzdelaní s celoštátnou platnosťou má povahu verejnej listiny.
Študent úspešne absolvuje záverečnú skúšku ak dosianene minimálne 70% z každej časti záverečnej skúšky.

Záverečná skúška sa skladá sa z dvoch častí:

  • Písomná časť záverečnej skúšky je vykonávaná formou testu. Trvanie testu je 45 minút. Študenti sú v priebehu jazykového kurzu prípravovaní na záverečný test formou priebežných testov na konci každej lekcie. Záverečný test je len súhrnom priebežných testov a pre študetnov, ktorí pravidelne navštevovali jazykový kurz sú všetky zadania a otázky známe.
  • Ústna časť záverečnej skúšky je vykonávaná formou konverzačnej hodiny. Hodnotí sa samostatný ústny prejav na témy preberané v učebnici a schopnosť klasť i reagovať na otázky na danú tému.

    Okruh otázok ústnej časti záverečnej skúšky:
  1. Give some examples where cultural awareness is important in your work. How much is company culture influenced by the country the company is based in? (SB p. 6-7) + Play a dialogue: Introduce yourself to a group (SB p. 11)
  2. What´s the best career decision you have ever made? What would you like to change if you could? (SB p. 14-15) + Play a dialogue: Manage a discussion (SB p. 16-17)
  3. What do you like or dislike about your place of work? How would you change working conditions in your company? (SB p. 22-23) + Play a dialogue: Show understanding (SB p. 27)
  4. How important is risk in business? Do you consider yourself a risk-taker? (SB p. 30-31) + Play a dialogue: Establish rapport and show interest (SB p. 35)
  5. What problems can occur when people work with other people? Which qualities are necessary for being a good member of a team? (SB p. 38-39) + Play a dialogue: Deal with conflict (SB p. 40-41)
  6. What do you think a company has to do to stay ahead of the competition? How is progress important in your area of business? (SB p. 46-47) + Play a dialogue: Use vague language (SB p. 51)